"Už dlhšie registrujeme čoraz väčší záujem o moderné technológie aj v
oblasti spotrebiteľského financovania. Samozrejme, patrí sem aj stále
populárnejšia platba smartfónmi, kde sme zaznamenali medziročný nárast
objemu transakcií mobilom až o 36 %. Na druhej strane badáme, že objem
nákupov uhradených u obchodníkov fyzickou kartou klesol medziročne o
štvrtinu," priblížil riaditeľ divízie obchodu spoločnosti Marek Tomčík.
Zdôraznil, že NFC platby, teda bezkontaktné platby mobilom, prebiehajú
veľmi jednoducho. Stačí si v obchode odomknúť telefón napríklad pomocou
odtlačku prsta, priložiť ho k terminálu a platba je čoskoro
zrealizovaná.
Trend digitalizácie je však podľa odborníka vidieť aj v prípade stále
viac využívaných virtuálnych platobných kariet. Zatiaľ čo ešte v prvej
polovici roka 2021 tvorili len nepatrné množstvo z celkového počtu
vydaných platobných kariet, v súčasnosti je ich postavenie silnejšie.
Podľa údajov Home Credit je tento pomer aktuálne na úrovni 83 %
fyzických a 17 % virtuálnych platobných kariet.
"Samozrejme, množstvo ľudí vlastní popri virtuálnych kartách aj
plastové, no omnoho viac v bežnom živote využívajú práve tie
digitalizované a klasické karty majú jednoducho uložené v peňaženkách.
Každopádne, počty virtuálnych kariet z roka na rok rastú, čo sa aj
očakávalo. Z našich dát vyplýva, že vydaných virtuálnych kariet
medziročne pribudlo až o 143 %," vyčíslil Tomčík.
Virtuálna karta uložená do mobilnej peňaženky sa dá podľa neho využívať
rovnako ako plastová, je však ešte bezpečnejšia. Vďaka zabezpečenej
aplikácii totiž nemôže dôjsť k jej odcudzeniu, nemôže ju napríklad nikto
ukradnúť s peňaženkou ako v prípade fyzickej karty.